Pressmeddelande – Comactiva går över till Memsource

Comactiva Language Partner går över till molnbaserade översättningsplattformen Memsource

PRESSMEDDELANDE DEN 28 MARS 2018

Språktjänsteleverantören och översättningsbyrån Comactiva Language Partner sökte en ny översättningsplattform för att tillgodose sina nyckelkunders behov av en helt integrerad översättningsprocess för översättning av webbinnehåll. Efter grundlig utvärdering föll valet på Memsource Cloud. Med plattformen från Memsource kommer Comactiva att kunna erbjuda sömlös integrering mellan kundens eget CMS, Comactivas projektsystem och Comactivas översättare och lingvister.

– Comactivas översättningar har tidigare främst producerats i översättningsprogramvaran MemoQ som sammanlänkats med Comactivas affärssystem, vilket utvecklas och drivs av tyska Plunet GmbH. Övergången till Memsource innebär stora fördelar för våra kunder, eftersom vår nya översättningsplattform kan integreras med kunders CMS. De kan följa översättningsförloppet på ett lättare sätt och de får överblick över nödvändiga projektdata, säger Comactivas språktekniker Martin Saldin.

Memsource är en ledande leverantör av molnbaserad översättningsteknologi med säte i Prag. Plattformen är lättnavigerad för samtliga involverade, från köpare till projektledare och lingvister.

Minimerad filhantering och säkrare leveranskedja

– Det här är en satsning som vi tror mycket på, säger Thomas Rösch, delägare på Comactiva Language Partner. Det blir en ”win-win-win”-situation eftersom både vi, våra kunder och även våra leverantörer kommer att kunna kapa ledtider, särskilt i fråga om projekt som omfattar lokalisering av webbinnehåll. Filhanteringen minimeras och leveranskedjan blir säkrare tack vare att allt material finns samlat på en och samma plats och är tillgängligt för alla parter i projektet. Och våra projektledare behöver inte lägga tid på att skicka e-post eller exportera texter.

För mer information, kontakta Thomas Rösch på telefon 031-701 48 95 eller thomas (at) comactiva (.) se

Thomas Rösch
Delägare och pressansvarig, Comactiva Language Partner
Tel.: 031-701 48 95
E-post: thomas (at) comactiva (.) se

Comactiva Language Partner AB är en språktjänsteleverantör med kontor i Göteborg, 12 anställda och en årlig omsättning på ca 16 miljoner kronor. Comactiva tillhandahåller premiumöversättningar och flexibla helhetslösningar till kunder inom näringslivet med höga kvalitetskrav på global kommunikation. Samtliga arbetsflöden är certifierade enligt ISO 9001.