Skip to the main content.

1 min read

Comactiva Language Partner anställer Growth Specialist

Comactiva Language Partner anställer Growth Specialist

Med fokus på att omvandla översättningsbehov till affärsmöjligheter för sina kunder, anställer Comactiva Language Partner Simon Giulja Ahl i rollen som Growth Specialist.  

 

De senaste åren har översättningsbranschen genomgått en dramatisk förändring. Översättningsprojekt har utvecklats till en möjlighet för företag att lokalisera och nå målgrupper på flera lokala marknader. Orden är fortfarande viktiga men det är med hjälp av kostnadseffektiva processer som det faktiska affärsvärdet skapas.   

Företag vill se översättnings- och lokaliseringsprocesser som inte bara kortar ledtider och reducerar kostnaderna utan som också bidrar till att skapa tillväxt och en ökad global räckvidd.  

 

Digital marknadsförare som blivit lokaliseringsexpert

 

Nya arbetssätt kräver ny kompetens. Simon Giulja Ahl är utbildad Digital Marknadsförare och har under det senaste året provat på att arbeta inom språkbranschen.

 

”Jag är skolad inom digital marknadsföring och vet exakt hur man bygger kanalsstrategier och kundresor digitalt, men jag hade ingen aning om vilka möjligheter det finns om man som företag väljer att arbeta strategiskt med sina lokaliseringsprocesser.

Vilket företag vill inte nå fler av sina målgrupper, på flera marknader – samtidigt?”

Simon Giulja Ahl, Growth Specialist

 

Förändringar i Översättningsbranschen 

 

På Comactiva vill vi göra det enkelt för våra kunder att nå ut på flera marknader samtidigt. Att anpassa innehåll utefter kultur och målgrupp ökar varumärkets genomslagskraft och bidrar till ökad försäljning.

 

”Genom att skräddarsy processer utefter varje företags specifika behov och kombinera specialistkompetens med modern teknik ökar vi effektiviteten, höjer kvaliteten och kan erbjuda prisvärda lösningar till våra kunder”

Linda Gårdlöv, vd Comactiva Language Partner

 

Framtidens Möjligheter med Lokalisering 

 

Lokalisering är nyckeln till framgång för företag som strävar efter att nå en internationell publik. Genom att anpassa innehållet till lokala marknader kan företag öka sin konkurrenskraft och tilltala fler kunder.  

Lokalisering handlar om att förstå de kulturella nyanserna och preferenserna i olika regioner och använda den kunskapen för att skapa relevant och engagerande innehåll. 

 

”Genom att anställa rätt kompetens och utveckla innovativa lokaliseringslösningar tillsammans med våra kunder kommer vi att kunna hjälpa ännu fler företag att nå ut på nya marknader.”

Linda Gårdlöv

 
 

”Framtiden för branschen ser spännande ut och möjligheterna är många. Jag ser fram emot att få vara del av Comactiva och tillsammans med kunder driva en positiv förändring.”

- Simon Giulja Ahl

 
 

För mer information kontakta: 

Linda Gårdlöv
Vd Comactiva Language Partner AB
linda.gardlov@comactiva.se 
Mobil: 0709373599

 

Comactiva Language Partner är en ledande aktör inom språktjänster och lokalisering. Företaget är dedikerat till att hjälpa företag att kommunicera effektivt med sin globala publik genom att erbjuda högkvalitativa processer för översättningar och lokaliseringstjänster.  

Comactiva Language Partner kombinerar expertis, teknologi och innovation för att leverera resultat som överträffar förväntningarna. Besök www.comactiva.se för mer information. 

 

 
Per Juhlin blir COO på Comactiva Language Partner

Per Juhlin blir COO på Comactiva Language Partner

ComactivaLanguage Partner anställer Per Juhlin som Chief Operating Officer (COO). Rollen innebär ansvar för hela det operativa området som...

Read More
Navigating as a Global Marketer in the era of AI | Video

Navigating as a Global Marketer in the era of AI | Video

Det är svårt att hänga med i de snabba AI svängarna. Hur håller man sig uppdaterad om alla nya möjligheter och eventuella hot, och hur ser framtiden...

Read More
Webinar | AI- teknologi hot eller möjlighet för marknadsförare?

Webinar | AI- teknologi hot eller möjlighet för marknadsförare?

AI-teknologin utvecklas snabbt och marknadsförare världen över ställer sig samma frågor: Hur säkerställer jag att AI-genererat innehåll är korrekt?...

Read More