Som e-handlare är Black Week och Julhandeln viktiga perioder för att öka försäljningen och bygga nya kundrelationer. Det är också en möjlighet att nå en bredare publik, och för att öka chansen till framgång är det avgörande att inte bara ha rätt strategier utan också att tänka globalt genom översättningstjänster.
Genom att översätta din e-handel och all produktinformation till flera språk, tillgängliggör du för en mycket bredare publik. Kunder från olika delar av världen kommer att känna sig välkomna och betydligt mer bekväma när de kan handla på sitt eget språk.
Genom att översätta produktinformation når du fler potentiella kunder. Det innebär att din marknad växer och att du får fler möjligheter till försäljning. En ökad kundbas leder till ökad omsättning.
Genom att kulturanpassa information och översätta till fler språk visar du att du bryr dig om dina kunder och att du tar hänsyn till kulturella kontext. Det skapar förtroende och bygger lojalitet.
Du visar tydligt att du är redo att konkurrera på den internationella marknaden. Detta öppnar dörrar till nya möjligheter och partnerskap.
Du tar möjligheten att anpassa din marknadsföring och produkter efter lokala behov och trender. Detta gör att du kan bli mer relevanta för olika marknader.
Tänk på översättning som en investering som ska generera ett faktiskt affärsvärde. Fördelarna är enorma när du når en bredare och mer mångsidig kundbas.
För att få maximal nytta av översättningen anlita alltid en professionell språkpartner som kan hålla ihop arbetsprocessen, ta kontroll över tonalitet och branschspecifika termer för alla språk.
Inkludera översättning i din marknadsstrategi inför Black Week och julhandeln och få ett kraftfullt verktyg som maximerar dina försäljningsmöjligheter, på fler marknader - samtidigt!
Se till att ditt budskap når en global publik och få ut maximalt värde under årets mest intensiva shoppingperioder.
Kontakta oss för att lära dig mer om hur vi kan hjälpa dig öka försäljningen!